A január minden szervezet életében a számadás időszaka. Így mi is összefoglaljuk, hogy mi történt a MIOSZ-szal a 2016-os esztendőben, ami jubileuminak is volt tekinthető, hiszen tavaly volt 10 éve, hogy a MIOSZ jelenlegi vezetése vette át a szövetség irányítását.
Természetesen egy cikk formájában mi is megemlékeztünk erről a jeles alkalomról, és sorra vettük azokat a sikereket, amiket a MIOSZ tagság ért el együtt ezen egy évtized alatt.
De 2016-ban sem ültünk a babérjainkon! Lássuk mik voltak a legfontosabb események az életünkben!
Hosszas előkészítő munka után végre megszületett az együttműködés 4 ingatlanközvetítő hálózattal; a GDN Ingatlannal, a City Cartell-lel, a Balla Ingatlannal és a Belváros Ingatlannal. A megállapodás legnagyobb hozadéka, hogy a MIOSZ irodák számára immár biztosítva van a keresztértékesítés lehetősége ezekkel a hálózatokkal. Méltán gondolhatjuk azt, hogy ezzel kiszélesítettük tagirodáink lehetőségeit!
2016-ban Balatonszárszón került megrendezésre a MIOSZ konferenciája, ahova szerencsére sok kollégánk ellátogatott, és hallgatta meg a vezetőség beszámolóját múltról, jelenről és természetesen a jövőről.
Szó esett a specializálódás fontosságáról, ami által hitünk szerint professzionálisabban tudjuk kiszolgálni az ügyfeleinket.
Kiemelt téma volt a MIOSZ oktatási tervének bemutatása és a már megvalósult, illetve tervezett fejlesztések is, amik nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy meg tudjunk felelni a korunk kihívásainak.
A résztvevők láthatták azt is, hogy milyen egyszerűen lehet egy irodában egyszerre végezni ingatlan- hitel- és biztosítás közvetítést.
Ezek a témák álltak a konferencia fókuszában, ahol ezek mellett bőven jutott lehetőség a kikapcsolódásra is. Hosszabb összefoglalót olvashatnak itt!
A MIOSZ céljai között mindig is ott szerepelt az új, és hatékonyabb utak keresése, amit egyértelműen a folyamatos tanulással és innovációval lehet elérni. Erről nem csak beszéltünk a konferencián, hanem az egész 2016-os évet felölelően fejlesztettük új ingatlan adatbáziskezelő rendszerünket, mellyel év végére készültünk el és a két ünnep között élestesztelésre be is állítottunk az irodák részére az admin felületen.
Komoly kihívást jelentett tavaly a MIOSZ irodák számára is, hogy napi szinten történtek az ingatlanközvetítő irodákban NAV-os, és egyéb hatósági ellenőrzések, amik gyakran végződtek bírságokkal. Nem tűrt tehát halasztást a törvényi megfeleltetésre való felkészülés. Az év során több cikkünkben is írtunk, arról, hogy hogyan kell felkészülni egy ilyen hatósági ellenőrzésre, és decemberben előadást is szerveztünk erről a MIOSZ tudásbarlangban, ahol dr. Soós Andrea és dr. Nagy Zoltán mutatták be a kötelezően betartandó szabályokat, és segítséget nyújtottak a jogi kockázatok csökkentéséhez.
Mivel ezek a vizsgálatok rengeteg esetben az adatvédelmi hatóság részéről folytak az ingatlanközvetítői irodáknál, ezért - az egyébként adatvédelemre szakosodott - dr. Soós Andreával teljesen feltártuk az adatvédelemmel kapcsolatos ingatlanközvetítői és értékbecslői témakört, és olyan konkrét megoldási javaslatot dolgoztunk ki rá, melyet minden MIOSZ-os iroda rendelkezésére bocsátunk.
Nagy előrelépésként tekintettünk arra is az elmúlt esztendőben, hogy a MIOSZ egyre transzparensebben tudott megjelenni a különböző médiumokban, és tudta elmondani, hogy miért is dolgozik gőzerővel nap, mint nap. Erre az elnökség képviseletében Sándor Viktóriának több alkalommal a tévé képernyőjén volt lehetősége, ahol kifejtette a MIOSZ véleményét a képzések fontosságáról, és arról, hogy nélkülözhetetlen lenne, hogy létrejöjjön a szakmát illetően egy törvényi háttér, ami többek között előírja azt is, hogy csak OKJ-s végzettséggel lehessen ezt a szakmát űzni.
A MIOSZ szerint azért is szükséges lenne a törvényi háttér, mert akkor jogszabályi szintre lehetne emelni azokat az etikai normákat, amiket a MIOSZ a több ingatlanhálózattal közösen létrehozott Etikai kódexben fogalmazott meg, és amelyek által így még jobban távol lehetne tartani a szakmától a kóklereket. Ezek mellett az egyik tévés kerekasztal beszélgetésből – melynek témája a női ingatlanközvetítők voltak - megtudhattuk azt is, hogy miért fontos, hogy nők is dolgozzanak a szakmában, azon kívül, hogy nagyon csinosak! :)
A munka mellett természetesen nem csak a Balatonszárszói konferencia után szakítottunk időt a csapatépítésre és szórakozásra! Október elején megrendeztük az I. MIOSZ Országos Bográcsfőző Versenyt is, ahol a MIOSZ irodák dolgozói mutathatták meg, hogy nem csak az ingatlanközvetítés, de a konyhaművészetek legprofibb szakemberei is. Az esemény nagyon vidámra és jóra sikeredett, úgyhogy idén mindenképp jön a folytatás!
És aki még nem tudná; új irodába költözött a MIOSZ, amely sokkal magasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást tud biztosítani tagjaink részére, illetve így a helyszín megegyezik a rendezvényeink oktatási helyszínével is.
Az új címünk: 1126 Budapest, Orbánhegyi út. 14., ahol továbbra is szeretettel várjuk a kollégákat és az ügyfeleinket, akiknek ezúton is szeretnénk sikerekben gazdag boldog új évet kívánni! Mi megígérhetjük, hogy a MIOSZ 2017-ben is a szakma zászlós hajója lesz! A fedélzetre várunk minden olyan ingatlanközvetítő irodát, aki etikusan és a jogszabályoknak megfelelően kíván dolgozni!
Szerző: Máté Péter
Kommentek