Mostani cikkünkből kiderül:
- Miért elkötelezettek a Com-os munkatársak?
- Hogyan ért el a Com 50%-os bevételnövekedést a válság alatt?
- Miért töltenek át ingyen más oldalakra?
Pár hónappal ezelőtti cikkünkben bemutattuk az ingatlan.com aktuális történéseit.
Ottjártunkkor megtapasztalhattuk, hogy az ingatlan portál alkalmazottjai egy olyan pozitív kisugárzású vállalati kultúrában végzik kemény munkájukat, ami idehaza eltér a megszokottól. Az iroda dolgozói napi szinten vannak komoly kihívások elé állítva, de Mészáros Dávid, a honlap tulajdonosa ehhez olyan munkakörnyezetet teremt számukra, ami inkább hasonlít egy wellness központra, mint munkahelyre.Most
ani cikkünkben utánajártunk, hogy milyen út vezetett idáig, illetve érdeklődtünk a legfrissebb történésekről is.
Ahogy beléptem az irodába egyből egy londoni telefonfülkét és egy plafonról lógó box zsákot láttam meg, illetve azt , hogy az iroda berendezése elég széles körben próbálja az itt dolgozók kényelmét kiszolgálni. Van itt csocsó, darts, masszírozós fotel és még sorolhatnám…
– Nem kell túl gyakran visszatessékelni az alkalmazottakat az asztalukhoz?
Mészáros Dávid: Nem, szerencsére a munkatársaim mind felelőségteljes emberek, akik szeretnek a közös célért dolgozni – válaszolta nevetve az ingatlan.com tulajdonosa. Ez a munka nagyon sokszor nagyon feszültségteljes és megterhelő, ezért a kezdettektől törekedtünk arra, hogy egy otthonos környezetet tudjunk teremteni, ahol mindnyájan tudunk néha lazítani is. Az is az elejétől fogva koncepciónk volt, hogy a nyereségünket fejlesztésekre és az alkalmazottak képzésébe forgassuk vissza.
Az idáig vezető úton túl kellett élni egy gazdasági válságot is, ami nem kímélte az ingatlan piacot sem. Hogyan sikerült átvészelni ezeket a gondterhes éveket?
M.D.: Ez az időszak valóban elég kemény volt. Mi mégis bevállaltunk egy elég merész lépést;2009 elején árat emeltünk, amit az akkori piac nem fogadott kitörő örömmel. A cél az volt, hogy a konkurencia előfizetéseit lemondják, és nálunk maradjanak az ügyfelek, ami meg is történt.Azért kellett ezt a népszerűtlen intézkedést megtennünk, mert nyilvánvalóvá vált, hogy egy olyan kis-közepes méretű piacon, mint amilyen Magyarország, képtelenség az, hogy több világszínvonalú szolgáltatást el tudjanak tartani a hirdetők. Egyszerűen túl nagy luxus az, hogy 3 recepcióst, 3 IT fejlesztő csapatot, 3 sales csapatot stb. tartson el a magyar piac. Az ingatlan.com csaknem a teljes bevételét visszaforgatja a fejlesztésekre. A bevétele 1Mrd Ft körül van. Ez a piac nem tud 3 Mrd forintot kitermelni. Ha nem lépjük meg az áremelést, lehet, hogy még most is van Expressz, és erősebb lenne a többi konkurencia is, de senki se lenne igazán jó, az ingatlan.com pedig rosszabb lenne, mint amilyen ma. Ez tálcán kínálná a lehetőséget arra, hogy most, amikor itt van a két nagy multi, az olx és a jófogás, mindenki csődbe menjen, külföldi kézbe kerüljön a piac. Hogy akkor mi történne, az megérne egy külön tanulmányt. Röviden csak annyit, hogy mindenhol, ahol valamelyik külföldi multi egyedül maradt, az árak nagyon elszálltak.– Tapasztalatom szerint az ingatlan.com a revolucionista üzleti modellt favorizálja, például a hirdetések kezelésében sem a megszokott utat járja. Mesélne nekünk az oldalhoz kapcsolódó licit rendszeréről?

Kommentek