Ismerjük meg jobban a piacvezető ingatlanos portált!
2015. feb. 15.Viski Nóra
Mostani cikkünkből kiderül:
Miért elkötelezettek a Com-os munkatársak?
Hogyan ért el a Com 50%-os bevételnövekedést a válság alatt?
Miért töltenek át ingyen más oldalakra?
Pár hónappal ezelőtti cikkünkben bemutattuk az ingatlan.com aktuális történéseit.
Ottjártunkkor megtapasztalhattuk, hogy az ingatlan portál alkalmazottjai egy olyan pozitív kisugárzású vállalati kultúrában végzik kemény munkájukat, ami idehaza eltér a megszokottól.
Az iroda dolgozói napi szinten vannak komoly kihívások elé állítva, de Mészáros Dávid, a honlap tulajdonosa ehhez olyan munkakörnyezetet teremt számukra, ami inkább hasonlít egy wellness központra, mint munkahelyre.
Mostani cikkünkben utánajártunk, hogy milyen út vezetett idáig, illetve érdeklődtünk a legfrissebb történésekről is.
Ahogy beléptem az irodába egyből egy londoni telefonfülkét és egy plafonról lógó box zsákot láttam meg, illetve azt , hogy az iroda berendezése elég széles körben próbálja az itt dolgozók kényelmét kiszolgálni. Van itt csocsó, darts, masszírozós fotel és még sorolhatnám…
– Nem kell túl gyakran visszatessékelni az alkalmazottakat az asztalukhoz?
Mészáros Dávid: Nem, szerencsére a munkatársaim mind felelőségteljes emberek, akik szeretnek a közös célért dolgozni – válaszolta nevetve az ingatlan.com tulajdonosa. Ez a munka nagyon sokszor nagyon feszültségteljes és megterhelő, ezért a kezdettektől törekedtünk arra, hogy egy otthonos környezetet tudjunk teremteni, ahol mindnyájan tudunk néha lazítani is. Az is az elejétől fogva koncepciónk volt, hogy a nyereségünket fejlesztésekre és az alkalmazottak képzésébe forgassuk vissza.
Nagy hangsúlyt fektetünk azokra a kollégákra is, akiknek gyermekük van, ezért van nálunk gyerekszoba is, ahol a csemeték el tudnak játszani, amíg a szülő dolgozik, illetve nálunk megengedett otthonról is dolgozni. Nagyon örülök neki, hogy ez a hozzáállás inkább inspirálja a kollégáimat, mintsem hogy rontaná a munka morált. Nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy ezt a család- és munkavállalóbarát modellt civil szervezetek több alkalommal is díjakkal ismerték el. (etikus vállalat díj 2012, stresszmentes munkahely díj 2014, családbarát munkahely díj 2012)
Az idáig vezető úton túl kellett élni egy gazdasági válságot is, ami nem kímélte az ingatlan piacot sem. Hogyan sikerült átvészelni ezeket a gondterhes éveket?
M.D.: Ez az időszak valóban elég kemény volt. Mi mégis bevállaltunk egy elég merész lépést;2009 elején árat emeltünk, amit az akkori piac nem fogadott kitörő örömmel. A cél az volt, hogy a konkurencia előfizetéseit lemondják, és nálunk maradjanak az ügyfelek, ami meg is történt.Azért kellett ezt a népszerűtlen intézkedést megtennünk, mert nyilvánvalóvá vált, hogy egy olyan kis-közepes méretű piacon, mint amilyen Magyarország, képtelenség az, hogy több világszínvonalú szolgáltatást el tudjanak tartani a hirdetők.
Egyszerűen túl nagy luxus az, hogy 3 recepcióst, 3 IT fejlesztő csapatot, 3 sales csapatot stb. tartson el a magyar piac. Az ingatlan.com csaknem a teljes bevételét visszaforgatja a fejlesztésekre. A bevétele 1Mrd Ft körül van. Ez a piac nem tud 3 Mrd forintot kitermelni. Ha nem lépjük meg az áremelést, lehet, hogy még most is van Expressz, és erősebb lenne a többi konkurencia is, de senki se lenne igazán jó, az ingatlan.com pedig rosszabb lenne, mint amilyen ma.
Ez tálcán kínálná a lehetőséget arra, hogy most, amikor itt van a két nagy multi, az olx és a jófogás, mindenki csődbe menjen, külföldi kézbe kerüljön a piac. Hogy akkor mi történne, az megérne egy külön tanulmányt. Röviden csak annyit, hogy mindenhol, ahol valamelyik külföldi multi egyedül maradt, az árak nagyon elszálltak.
– Tapasztalatom szerint az ingatlan.com a revolucionista üzleti modellt favorizálja, például a hirdetések kezelésében sem a megszokott utat járja. Mesélne nekünk az oldalhoz kapcsolódó licit rendszeréről?
M.D.: Az ingatlan.com-on az irodák egy alap tagdíjat fizetnek, és ezen felül vehetnek krediteket, amelyekkel licitálhatnak. A licitálás során az egyes hirdetések helyezéseit licitálhatják előrébb. Minél több kreditet tesz valaki a hirdetésére, annál előrébb jelenik meg a hirdetés a találati listákban. Ilyen egyszerű. Miért jó ez? Több okból is.
Először is azért jó, mert a vevő mondhatja meg, hogy mennyit akar költeni, hiszen mindenki annyit licitál, amennyit jónak lát. Nekünk fontos, hogy bízzanak bennünk az ügyfelek, hiszen értük vagyunk, és szeretnénk hosszú távon értük lenni, épp ezért vállaltuk fel ezt a rendszert. Amikor ezt bevezettük, kisülhetett volna az egészből az is, hogy kevesebbet költenek, mint amennyit korábban, és vannak nagyon hátrányos területek, ahol ez történt. De a legtöbb helyen a licitek felfelé mennek ma is. Ez azt jelenti, hogy megéri nálunk többet költeni, mert aki többet költ, többet is kap az ingatlan.com-tól. A cél az, bár még nem tartunk ott teljesen, hogy ne veszítsünk egyetlen hirdetőt sem amiatt, hogy “drága” az ingatlan.com.
Másrészt azért jó, mert nincsenek fix tarifák. Ha valakinek egy vidéki kis faluban van az ingatlanja, lehet, hogy egyetlen kreditet sem akar rá költeni. Ha mondjuk egy vidéki városban, akkor lehet, hogy rátesz 5 kreditet, és azzal már egész jól előre kerül. A 13. kerületben pedig lehet, hogy 45 kreditet tesz rá, mert még úgy is bőven megéri neki. Tehát nem a szolgáltató írja elő a fix tarifát, hanem a vevők döntik el, hogy mennyit ér nekik a kiemelés. Minden ingatlanra más összeget fognak jónak látni, tehát a rendszer teljesen rugalmas. Nem fogunk amiatt elveszíteni egy hirdetést, mert “drága” a kiemelés.
Harmadrészt pedig azért jó, mert nyilván a legjobb ingatlant érdemes a legjobban licitálni. Hiszen a legjobb ingatlan hamar elkel, és egy irodának érdeke, hogy ő köthesse meg a szerződést, és ő kaphassa meg a jutalékot, ne a másik iroda. Tehát a legjobb ingatlanok vannak legfelül. A vevők a legjobbakat látják először, vagyis azt fogják mondani: az ingatlan.com egy jó hely! A cél az, hogy ne veszítsünk egyetlen vevőt sem amiatt, hogy “nem jó” az ingatlan.com.
Így mindenki nyer: az ingatlan.com azért, mert minden ingatlan megjelenik rajta, a hirdetők azért, mert annyit fizetnek pontosan, amennyit ér nekik a szolgáltatás, a vevők pedig azért, mert a legjobb ajánlatokat látják legfelül.
– Az ingatlanhirdetések áttöltésével kapcsolatban is egyedi az ingatlan.com látásmódja. Mesélne nekünk erről?
M.D.: Az áttöltések lényege egy kényelmi szolgáltatás: azok a hirdetések, amelyek fel vannak adva az ingatlan.com-on, automatikusan és ingyen átkerülhetnek a többi hirdető portálra, ha a hirdető bepipálja az áttöltést. Nem minden oldalra tudunk áttölteni, mert jelenleg nem töltünk át az olx-re és a jófogásra sem. Ezek a cégek e pillanatban nem kívánnak a piacvezető ingatlan.com-mal együttműködni – de ez változhat bármikor. Ez minden bizonnyal azért van így, mert nem az ingatlan kategória van a fő fókuszukban. Ettől függetlenül az ingatlan.com-on egyre több iroda rendeli meg az áttöltő szolgáltatást a többi hirdető portál felé.
Miért jó az ingatlan.com-nak, hogy ingyen adja az áttöltést?
Azért, mert a közelmúltban még volt egy fél tucat áttöltő rendszer, ahol az irodák éves szinten 50-100M Ft-ot költöttek el. Az ingatlan.com azt reméli, hogy ennek a bevételnek egy részét az irodák nyereségként fogják eltenni, egy másik részét pedig az ingatlan.com-on fogják elkölteni licitre. Így végül a többi áttöltő rendszer pénzének egy része az ingatlan.com-hoz kerülhet.
Így mindenki nyer: az irodák ingyen kapnak valamit, amiért korábban fizetniük kellett, az ingatlan.com bevétele nőhet, és a többi portálra könnyebben kerülhetnek fel a hirdetések. Az áttöltéseket 2014 év elején kezdtük el kiépíteni, és mostanra majdnem mindenhova működik már. Hogy emiatt, vagy sem, nem tudjuk, de az egyik áttöltő oldal, a sunflower nemrég beszüntette tevékenységét, és minden bizonnyal a többi áttöltő szolgáltatás is ezt fogja tenni valamikor.
Milyen aktualitások vannak most az ingatlan.com “háza táján”?
M.D.: A legnagyobb hírünk, hogy most januárban megvettük az iroda.hu csoportot. Ez a lapcsoport piacvezető a kereskedelmi ingatlanpiacon, irodaház, raktár és üzlethelyiség témában. Nem kérdés, hogy az ingatlan.com és az iroda.hu jelentősen tudja támogatni egymást. A fő célunk az, hogy ha meghirdetnek egy irodaházat, raktárt vagy üzlethelyiséget az ingatlan.com-on és az iroda.hu-n egyszerre, akkor ezáltal a hirdető minden bérlőt és vevőt elérjen, és ne kelljen még más csatornákra is költenie. Nem csak a szolgáltatást, hanem a kis 7 emberből álló csapatot is átvettük, akik nagyon lelkesen csatlakoztak hozzánk. Kalmár Zoltán az alapítója és résztulajdonosa iroda.hu csoportnak, és ő vezeti 10 éve a céget. Zoltán továbbra is résztulajdonos maradt, és a jövőben ő vezeti az üzletágat az ingatlan.com-on belül is.
Milyen eredménnyel zárta a 2014-es évet a cég?
M.D.: A válság 5 éve alatt a cégünk bevétele kb. 50%-os növekedést ért el, és most, hogy a piac beindult, a mi növekedésünk is beindult: az ingatlan.com 2014-ben 15%-ot nőtt 2013-hoz képest. Ezzel az Arkon zrt. minden idők legnagyobb árbevételét produkálta, közel 1,1Mrd Ft-ot. A bevétel fő motorja a licit és a banki költések voltak. Nagyon örülünk, hogy a válság alatti lassabb növekedésünk újra elkezdett gyorsulni.
Úgy látszik bevált az a stratégia, hogy nem a költségek csökkentésére fókuszáltunk elsősorban, hanem arra, hogy a nyereséget folyamatosan és hatékonyan visszaforgassuk fejlesztésekbe és marketingre. Idén még nagyobb növekedésre számítunk.
A teljesítményünket nem is a bevétel, hanem inkább az méri, hogy hány telefonhívást szállítunk az ügyfeleinknek, hiszen ezzel teremtünk értéket számukra. 2015 januárban mintegy 35%-kal tudtuk növelni az egy évvel korábbihoz képest a hívások számát. Erre az eredményre igazán büszkék vagyunk. Minden ügyfelünknek sok üzletkötést kívánunk a 2015-ös évben!
Máté Péter riportja
Kommentek
https://www.miosz.hu
Cookie
COOKIE BEÁLLÍTÁSOK
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű fukcionalitáshoz marketing jellegű cookiekat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Kommentek