Mostani cikkünkből kiderül:
- Miért elkötelezettek a Com-os munkatársak?
- Hogyan ért el a Com 50%-os bevételnövekedést a válság alatt?
- Miért töltenek át ingyen más oldalakra?
Pár hónappal ezelőtti cikkünkben bemutattuk az ingatlan.com aktuális történéseit.
Ottjártunkkor megtapasztalhattuk, hogy az ingatlan portál alkalmazottjai egy olyan pozitív kisugárzású vállalati kultúrában végzik kemény munkájukat, ami idehaza eltér a megszokottól. Az iroda dolgozói napi szinten vannak komoly kihívások elé állítva, de Mészáros Dávid, a honlap tulajdonosa ehhez olyan munkakörnyezetet teremt számukra, ami inkább hasonlít egy wellness központra, mint munkahelyre.Most
ani cikkünkben utánajártunk, hogy milyen út vezetett idáig, illetve érdeklődtünk a legfrissebb történésekről is.
Ahogy beléptem az irodába egyből egy londoni telefonfülkét és egy plafonról lógó box zsákot láttam meg, illetve azt , hogy az iroda berendezése elég széles körben próbálja az itt dolgozók kényelmét kiszolgálni. Van itt csocsó, darts, masszírozós fotel és még sorolhatnám…
– Nem kell túl gyakran visszatessékelni az alkalmazottakat az asztalukhoz?
Mészáros Dávid: Nem, szerencsére a munkatársaim mind felelőségteljes emberek, akik szeretnek a közös célért dolgozni – válaszolta nevetve az ingatlan.com tulajdonosa. Ez a munka nagyon sokszor nagyon feszültségteljes és megterhelő, ezért a kezdettektől törekedtünk arra, hogy egy otthonos környezetet tudjunk teremteni, ahol mindnyájan tudunk néha lazítani is. Az is az elejétől fogva koncepciónk volt, hogy a nyereségünket fejlesztésekre és az alkalmazottak képzésébe forgassuk vissza.
Nagy hangsúlyt fektetünk azokra a kollégákra is, akiknek gyermekük van, ezért van nálunk gyerekszoba is, ahol a csemeték el tudnak játszani, amíg a szülő dolgozik, illetve nálunk megengedett otthonról is dolgozni. Nagyon örülök neki, hogy ez a hozzáállás inkább inspirálja a kollégáimat, mintsem hogy rontaná a munka morált. Nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy ezt a család- és munkavállalóbarát modellt civil szervezetek több alkalommal is díjakkal ismerték el. (etikus vállalat díj 2012, stresszmentes munkahely díj 2014, családbarát munkahely díj 2012)
Az idáig vezető úton túl kellett élni egy gazdasági válságot is, ami nem kímélte az ingatlan piacot sem. Hogyan sikerült átvészelni ezeket a gondterhes éveket?
M.D.: Ez az időszak valóban elég kemény volt. Mi mégis bevállaltunk egy elég merész lépést;2009 elején árat emeltünk, amit az akkori piac nem fogadott kitörő örömmel. A cél az volt, hogy a konkurencia előfizetéseit lemondják, és nálunk maradjanak az ügyfelek, ami meg is történt.Azért kellett ezt a népszerűtlen intézkedést megtennünk, mert nyilvánvalóvá vált, hogy egy olyan kis-közepes méretű piacon, mint amilyen Magyarország, képtelenség az, hogy több világszínvonalú szolgáltatást el tudjanak tartani a hirdetők. Egyszerűen túl nagy luxus az, hogy 3 recepcióst, 3 IT fejlesztő csapatot, 3 sales csapatot stb. tartson el a magyar piac. Az ingatlan.com csaknem a teljes bevételét visszaforgatja a fejlesztésekre. A bevétele 1Mrd Ft körül van. Ez a piac nem tud 3 Mrd forintot kitermelni. Ha nem lépjük meg az áremelést, lehet, hogy még most is van Expressz, és erősebb lenne a többi konkurencia is, de senki se lenne igazán jó, az ingatlan.com pedig rosszabb lenne, mint amilyen ma. Ez tálcán kínálná a lehetőséget arra, hogy most, amikor itt van a két nagy multi, az olx és a jófogás, mindenki csődbe menjen, külföldi kézbe kerüljön a piac. Hogy akkor mi történne, az megérne egy külön tanulmányt. Röviden csak annyit, hogy mindenhol, ahol valamelyik külföldi multi egyedül maradt, az árak nagyon elszálltak.– Tapasztalatom szerint az ingatlan.com a revolucionista üzleti modellt favorizálja, például a hirdetések kezelésében sem a megszokott utat járja. Mesélne nekünk az oldalhoz kapcsolódó licit rendszeréről?
M.D.: Az ingatlan.com-on az irodák egy alap tagdíjat fizetnek, és ezen felül vehetnek krediteket, amelyekkel licitálhatnak. A licitálás során az egyes hirdetések helyezéseit licitálhatják előrébb. Minél több kreditet tesz valaki a hirdetésére, annál előrébb jelenik meg a hirdetés a találati listákban. Ilyen egyszerű. Miért jó ez? Több okból is.
Először is azért jó, mert a vevő mondhatja meg, hogy mennyit akar költeni, hiszen mindenki annyit licitál, amennyit jónak lát. Nekünk fontos, hogy bízzanak bennünk az ügyfelek, hiszen értük vagyunk, és szeretnénk hosszú távon értük lenni, épp ezért vállaltuk fel ezt a rendszert. Amikor ezt bevezettük, kisülhetett volna az egészből az is, hogy kevesebbet költenek, mint amennyit korábban, és vannak nagyon hátrányos területek, ahol ez történt. De a legtöbb helyen a licitek felfelé mennek ma is. Ez azt jelenti, hogy megéri nálunk többet költeni, mert aki többet költ, többet is kap az ingatlan.com-tól. A cél az, bár még nem tartunk ott teljesen, hogy ne veszítsünk egyetlen hirdetőt sem amiatt, hogy “drága” az ingatlan.com.
Másrészt azért jó, mert nincsenek fix tarifák. Ha valakinek egy vidéki kis faluban van az ingatlanja, lehet, hogy egyetlen kreditet sem akar rá költeni. Ha mondjuk egy vidéki városban, akkor lehet, hogy rátesz 5 kreditet, és azzal már egész jól előre kerül. A 13. kerületben pedig lehet, hogy 45 kreditet tesz rá, mert még úgy is bőven megéri neki. Tehát nem a szolgáltató írja elő a fix tarifát, hanem a vevők döntik el, hogy mennyit ér nekik a kiemelés. Minden ingatlanra más összeget fognak jónak látni, tehát a rendszer teljesen rugalmas. Nem fogunk amiatt elveszíteni egy hirdetést, mert “drága” a kiemelés.
Harmadrészt pedig azért jó, mert nyilván a legjobb ingatlant érdemes a legjobban licitálni. Hiszen a legjobb ingatlan hamar elkel, és egy irodának érdeke, hogy ő köthesse meg a szerződést, és ő kaphassa meg a jutalékot, ne a másik iroda. Tehát a legjobb ingatlanok vannak legfelül. A vevők a legjobbakat látják először, vagyis azt fogják mondani: az ingatlan.com egy jó hely! A cél az, hogy ne veszítsünk egyetlen vevőt sem amiatt, hogy “nem jó” az ingatlan.com.
Így mindenki nyer: az ingatlan.com azért, mert minden ingatlan megjelenik rajta, a hirdetők azért, mert annyit fizetnek pontosan, amennyit ér nekik a szolgáltatás, a vevők pedig azért, mert a legjobb ajánlatokat látják legfelül.
Kommentek